woensdag 20 april 2011

Todo week 1

To do week 1

- Debriefing: analyseer het projectdocument en de kick-off
Vragen vanuit het projectdocument:
- wat fascineert je?
- wat is je eerste indruk?
- welke vragen komen op?
- is het kader duidelijk en de grenzen?
- wat inspireert je en welke beelden heb je?

- Inspiratie: veel inspiratie opdoen en visueel meenemen naar de besprekingen
Goed om op te blog te plaatsen denk ik.

- Rolverdeling: ik denk dat rollen voornamelijk worden verdeelt zodat het op papier staat.
“De hele groep werkt samen naar het eindproduct. Vooral in de beginfase van je project is samenwerking en consensus over de te volgen koers en het concept essentieel. Het concept volgt uit een collectieve inspanning, dit is géén eindverantwoordelijkheid van een specifieke rol. Iedereen denkt mee over interactie en de beleving van de gebruiker! In dit kwartaal geldt als geen ander dat alle disciplines als puzzelstukjes bij elkaar aan moeten sluiten om tot een goed eindproduct te komen.”

- Planning: misschien voor iedere week een to-do-list maken vanuit de punten die in het projectdocument staan, en dan onderverdelen. (?)

- Weblog: blog starten en daarop al onze bevindingen en wat we hebben besproken plaatsen.

- Onderzoek:
punten vanuit het projectdocument:
- natural interaction: “Natural interaction wordt omschreven aan de hand van ervaringen: Mensen communiceren op natuurlijke wijze doormiddel van gebaar, expressie, beweging en ontdekken de wereld door rond te kijken en door dingen te manipuleren. De belangrijkste aanname is dat mensen op dezelfde manier interactie hebben met technologie zoals we dat ook hebben met alles om ons heen.”

- de opdrachtgever: Cinekid (http://www.cinekid.nl/)

- de doelgroep: kinderen van 4 t/m 14 (groepverdeling kick-off Cinekid presentatie: 4-7 of 7-11 of 11-14) -- deels informatie vanuit het interview dat Jasper heeft gedaan vandaag. (19 april)

- thema: ‘oldskool-newskool’: “Oldskool tools worden als het ware gerecycled in nieuwe media door middel van interactive installaties. Het medialab wil zo laten ervaren hoe nieuwe(re) media (zoals augmented reality en architectural mapping) de oude(re) media (zoals faxen, beeldbuizen, Pong, Pac Man, etc.) kan hergebruiken en beter maken. De installaties zullen zo een duidelijke relatie aangaan en een rol spelen om de geschiedenis (oldskool) en de toekomst (de nieuwere media) met elkaar verbinden. Belangrijkste doel hierbij is de “empowerment” van de jeugd. Het Medialab wil kinderen leren media niet als voldongen feit te zien maar als iets waar ze invloed op kunnen uitoefenen en wat ze naar hun hand kunnen zetten of mee kunnen spelen: “this is your world”.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten